ZABURZENIA MOWY A ASYMETRIA FUNKCJONALNA MÓZGU W KONTEKŚCIE UCZENIA SIĘ – DONIESIENIA Z BADAŃ

Magdalena Knapek

Abstrakt


Na temat lateralizacji napisano już bardzo wiele, a trwające badania prowadzące do próby zrozumieniaprocesów neurobiologicznych mózgu pokazują, że jest to zagadnienie ważne w aspekcieprocesu uczenia się. Dostrzeżenie znaczenia specjalizacji półkul mózgowych jest istotnew podejmowaniu działań dydaktycznych, terapeutycznych oraz stymulujących rozwój dziecka.Poniższy tekst stanowi próbę przedstawienia zależności między formułą lateralizacji a trudnościamiw uczeniu się. Jest on zestawieniem badań autorki zamieszczonych w pracy doktorskiejpod tytułem „Zaburzenia przetwarzania porządków linearnych w języku dzieci pięcio- i sześcioletnich”(2015) oraz prowadzonych w latach 2015 i 2016.

Słowa kluczowe


mózg; język; lateralizacja; uczenie się; dysleksja

Pełny tekst: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.