SPOSOBY KOMUNIKACJI POZAWERBALNEJ W CIĘŻKICH USZKODZENIACH NEUROLOGICZNYCH. STUDIUM PRZYPADKU
Abstrakt
Słowa kluczowe
Bibliografia
Gryszka-Mędrek Z. 2012, Wprowadzenie alternatywnych i wspomagających metod komunikacji u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym, „Logopedia Silesiana”, 1, s. 140–158.
Jakubowska U. 2007, Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Warszawa.
Karaś D. 2012, Możliwości diagnozy i terapii logopedycznej osób z afazją na turnusie rehabilitacyjnym – rekonesans zagadnienia, „Nowa Logopedia”, 3, s. 503–520.
Koc-Kozłowiec B. 2005, Komunikowanie się chorych z afazją po udarze mózgu, „Udar Mózgu”, 2, s. 66–70.
Mirończuk J., Kwiatkowska A. 2013, Życie w śpiączce, Toruń.
Narożny W., Szmaj M. 2014, Zaburzenia mowy w dysfagii, [w:] Biomedyczne podstawy logopedii, red. S. Milewski, J. Kuczkowski, K. Kaczorowska-Bray, Gdańsk, s. 176–185.
New P.W., Thomas S.J. 2005, Cognitive impairments In the locked-in syndrome: A case report, „Archives of Physical Medicine and Rehabilitation”, 86, s. 338–343.
Panasiuk J. 2013, Afazja a interakcja. Tekst – metatekst – kontekst, Lublin.
Panasiuk J. 2014, Zespół zamknięcia w diagnozie i terapii logopedycznej, „Logopedia Silesiana”, 3, s. 95–114.
Panasiuk J., Kwiatkowska A. 2015, Postępowanie logopedyczne w przypadku stanów ograniczonej świadomości i zespołu zamknięcia, [w:] Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego,
red. S. Grabias, J. Panasiuk, T. Woźniak, Lublin, s. 1061–1090.
Pąchalska M., Markiewicz K., Buliński I. i in. 2008, The strategic approach to the rehabilitation of patients with „locked in syndrome”, „Acta Neuropsychologica”, 6(1), s. 43–60.
Śniatkowski S. 2015, Wiedza neurolingwistyczna jako podstawa działań logopedycznych i edukacyjnych, „Neurolingwistyka Praktyczna”, 1, s. 42–49.
Refbacks
- There are currently no refbacks.