Na łamach „Neurolingwistyki Praktycznej” publikowane są przede wszystkim artykuły naukowe o charakterze badawczym (źródłowym). Wychodząc z założenia, że periodyk ma charakter specjalistyczny, optujemy za maksymalną redukcją fragmentów teoretycznych na rzecz części metodologicznej i badawczej. Drugim oczekiwanym typem tekstów są prace o charakterze koncepcyjnym i przyczynkowym. Trzecim – opracowania kazuistyczne. Nie zamykamy kart periodyku także na studia przeglądowe. Wierząc, iż dyskurs naukowy jest wolną i otwartą przestrzenią wymiany myśli, zapraszamy również Autorów prac polemicznych. W części czwartej każdego z tomów zamieszczone będę recenzje publikacji naukowych oraz sprawozdania z sympozjów, konferencji i seminariów naukowych. Ostatni z działów zawierać będzie listy do redakcji oraz odpowiedzi na nie zredagowane przez autorytety naukowe w danej dziedzinie.
Zapraszamy do współpracy!
No 4 (2018)
Spis treści
MEDYCZNE EKSPLORACJE
| DR N. MED. TOMASZ ZYSS, REDAKTOR NACZELNY „NEUROLINGWISTYKI PRAKTYCZNEJ” – BIEG ŻYCIA (26.05.1966–29.03.2017) | |
| Joanna Boroń-Zyss, Mirosław Michalik | 13-20 |
| WSPOMNIENIA O DOKTORZE TOMASZU ZYSSIE | |
| Robert Teodor Hese | 21-25 |
LOGOPEDYCZNA PERSPEKTYWA
| JĘZYK A PRZEKAZYWANIE WIEDZY W DYSKURSIE EDUKACYJNYM | |
| Sławomir Śniatkowski | 26-31 |
| PSYCHIATRIA W LOGOPEDII – PROBLEM ZABURZEŃ SOMATOFORMICZNYCH I NERWIC MOWY | |
| Małgorzata Krajewska | 32-42 |
| CZY MUTYZM TO RZECZYWIŚCIE LOGONEUROZA? | |
| Anna Skoczek | 43-62 |
| WSPIERANIE SPRAWNOŚCI JĘZYKOWEJ I KOMUNIKACYJNEJ SENIORÓW (W PERSPEKTYWIE LOGOPEDII GERONTOLOGICZNEJ) | |
| Agnieszka Ogonowska | 63-85 |
| DYSFAGIA NOWOTWOROWA W TRAKCIE RADIOTERAPII NA PRZYKŁADZIE OSÓB PO USUNIĘCIU KRTANI – WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH | |
| Agnieszka Hamerlińska, Milena Lemańczyk | 86-103 |
| PAMIĘĆ I RUTYNIZACJA JAKO DETERMINANTY AKWIZYCJI JĘZYKA W OLIGOFAZJI | |
| Kinga Mietz | 104-120 |
| FIZJOLOGIA, PATOLOGIA I NEUROLOGOPEDYCZNA DIAGNOSTYKA NERWU TWARZOWEGO | |
| Kamila Czarnik | 121-128 |
| SPECYFIKA AUTYSTYCZNEJ ŚCIEŻKI POZNAWCZEJ W KONTEKŚCIE JEJ WPŁYWU NA STRATEGIE ROZWIJANIA KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNYCH | |
| Kalina Zajączkowska | 129-147 |
| SPOSOBY KOMUNIKACJI POZAWERBALNEJ W CIĘŻKICH USZKODZENIACH NEUROLOGICZNYCH. STUDIUM PRZYPADKU | |
| Paulina Wójcik-Topór | 148-156 |
| KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA W TERAPII NIEMÓWIENIA O PODŁOŻU ENCEFALOPATII ANOKSEMICZNO-ISCHEMICZNEJ. STUDIUM PRZYPADKU | |
| Aneta Zglec | 157-175 |
| BADANIE TEMPA WYPOWIEDZI – NA PRZYKŁADZIE TEKSTÓW TWORZONYCH PRZEZ OSOBY DOTKNIĘTE AUTYZMEM | |
| Mirosław Michalik, Anna Solak | 176-196 |
RETORYCZNE, PERSWAZYJNE, ARGUMENTACYJNE HORYZONTY
| METONIMIA JAKO JEDEN ZE ŚRODKÓW JĘZYKA FIGURATYWNEGO W WYPOWIEDZIACH UCZESTNIKÓW PROGRAMU TELEWIZYJNEGO „EUROPA DA SIĘ LUBIĆ” | |
| Bogusław Bogusz | 197-208 |
| MODALNOŚĆ PERCEPCJI A PODSTAWY KOGNITYWNEJ WERSOLOGII | |
| Arkadiusz Sylwester Mastalski | 209-232 |
| WYSTĄPIENIE ARGUMENTACYJNE. REFLEKSJE O UCZENIU ARGUMENTACJI RETORYCZNEJ | |
| Magdalena Ryszka-Kurczab | 233-241 |
| O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA KULTURY ŻYWEGO SŁOWA I EMISJI GŁOSU U PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI (POLONISTÓW) | |
| Katarzyna Lange | 242-252 |
RECENZJE I SPRAWOZDANIA
| Recenzja książki Michaliny Biernackiej "Znajdź z polskim wspólny język. Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poradnik metodyczny" | |
| Ewa Horyń, Ewa Zmuda | 253-258 |
| Recenzja książki Liane Holliday Willey "Udawanie normalnej. Życie z zespołem Aspergera (zaburzeniami ze spektrum autyzmu)" | |
| Agnieszka Ogonowska | 259-261 |
| Recenzja książki "Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej" Danuty Pluty-Wojciechowskiej i Barbary Sambor (red.) | |
| Mirosław Michalik | 262-270 |
| Sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji "From Identification to Support and Intervention" | |
| Jacek Szmalec | 271-278 |
ISSN: 2450-5072